Nezařazené
Sergej Pavljuk – Komunikace firem na síti LinkedIn
Jak začlenit LinkedIn do firemní komunikace
Patří LinkedIn do firemní komunikace? Je to dnes nutnost nebo jen doplněk?
„Od roku 2020 se LinkedIn stal must have nástrojem pro jakoukoliv firmu 50+ zaměstnanců. Aspoň minimální komunikaci musí mít.“ Co ale znamená pasivně či defenzivní komunikovat? Má vliv na budování sítě jakou pozici máte?
„My tyto data máme, my to měříme. A proto, když se firma rozhoduje, kdo bude ambasadorem, což je to slovíčko pro reprezentanta firmy na LinkedIn, tak čím větší náčelník, tím lépe.“
Jak ale začít s komunikací na LinkedIn?
„Mámě několik cest. Nízkorozpočtová nebo též defenzivní a pak je velmi ofenzívní. Jsme tady a chceme měnit podmínky na trhu v reálném světě. Chceme získat tolik obchodních příležitostí nebo takový vliv, abychom se stali jedničkou na trhu. Opravdu LinkedIn je schopný měnit postavení v tom reálném světě. A máme i případové studie, která o tom vypovídá.Není to ale zdaleka jednoduché a nestojí to málo peněz.
Jak docílíme, že lidé za firmu ale komunikují stejně?
Nedá se dosáhnout toho, že každý bude za firmu komunikovat úplně stejně. Ano, třeba mají jednotná pravidla hry, přesto to ale ten způsob komunikace bude odlišná. Měla by ale existovat strategie, která říká, jaké okruhy témat, v těchto mantinelech a vůči této cílové skupině.
PR a vliv jde na LinkedIn udělat naprosto parádně. Zároveň s tím ale, je to hůře měřitelné. Co se týká obchodu, tam to mám moc rád, tam je to jednoznačné.
Jak začlenit LinkedIn, jak využít LinkedIn, jak nastavit komunikaci firmy na LinkedIn v rozhovoru odpovídá a také dává návody Sergej Pavljuk, zakladatel a spolumajitel firmy StoryMatters.online