Před 20 lety se používal termín personalistika. Dnes je to termín HR, nebo také strategické HR, byznysové HR. A jak přejít od té personalistiky k HR? O tom je dnešní rozhovor s personální ředitelkou Janou Vaculíkovou. Jana působila jako ředitelka v několika firmách – ať už výrobních, obchodních nebo IT, kde měla možnost být u přerodu personalistiky do HR.
Jak si přitáhnout kvalitní a kvalifikované lidi do své firmy jiným způsobem než aktivním oslovováním kandidátů nebo vyvěšováním inzerátů? Přemýšleli jste někdy nad tím, že začnete s HR marketingem? A co že to vlastně je? O tom jsme si povídali s IT Recruiterkou Denisou Honusovou z české IT firmy CertiCon.
Jak skloubit finančně-poradenský byznys, prodej a marketing? Není to na jednoho člověka trochu moc? O tom, jak to vše zvládá, jsme si povídali s podnikatelem Honzou Měšťánkem.
Michaela Škrobáková je HR Business Partnerka v IT firmě MoroSystems. Zakládají si zde na správném onboardingu. A proč? Protože vědí, že to, jak se zaměstnanec rychle a správně začlení, má velký vliv i na fluktuaci. A v dnešní době není moudré o kvalitní a kvalifikované zaměstnance přicházet.
Kateřina Kozerovská je HR Manažerkou v agentuře práce – Manuvia. Než Manuvia vznikla v takové podobě, jako je dnes, předcházela tomu spousta změn. K tomu se váže i přebudování celé koncepce fungování společnosti včetně organizačního uspořádání. Změny se týkaly i HR oddělení.
Jakub Kantor se zabývá brandingem již více než 10 let a pracoval pro takové značky jako Michelin, Kooperativa, nebo také pro americkou značku Bel-Steward. Jakub je Brand stratég a proto se v dnešním rozhovoru dozvíte hlavně to, jak branding ovlivňuje byznys.
Školou to nekončí. Vzdělávat se i v dalších oblastech života je pro váš osobní i profesní růst nezbytné. To dobře vědí i v advokátní kanceláři KROUPAHELÁN. A právě o tom, jak své zaměstnance rozvíjejí, jsme si povídali s jejich HR manažerkou, Alexandrou Helánovou.
Kristýna Gogolová je hostem v dílu zaměřeném na zavádění funkčního HR pro malé firmy a start-upy. Sama má několikaleté zkušenosti v oblasti interního HR a pomohla například technologické firmě Balikobot.cz.
Energie, nadšení a zápal pro věc. To přesně jsme cítili u rozhovoru s Martinem Horákem. Martin je HR Specialista ve společnosti Ušetřeno.cz a jeho hlavní doménou je nábor nových obchodníků do Call Centra.