Petr Juříček: Od tělocvikáře k markeťákovi až po Business for Breakfast
Vystudoval jsi pajdák, dělal jsi tělocvikáře na sportovní škole, dokonce ses aktivně věnoval i desetiboji. Proč jsi u toho nezůstal?
Měl jsem větší profesní cíle. Perspektiva ve školství pro mě nebyla a dostal jsem možnost pracovat v reklamním byznysu.
Co Ti na škole chybělo?
Po prvním roce praxe na ZŠ jsem si uvědomil, že bych chtěl školu zviditelnit. Zorganizoval jsem velkou akci a tam to začalo.
Pomohlo ti to v nastartování tvé vlastní reklamní kariéry?
Jednoznačně. Trénoval jsem dceru majitele reklamní agentury. Když viděl, jak byl závod organizován, tak mi nabídl spolupráci. Byl jsem také u organizování Zlaté tretry. Cílem bylo přilákat co nejvíce škol. Přivedli jsme co nejvíce sportovců ze Zlaté tretry, vozil jsem atlety svým autem z hotelu, v tělocvičnách se dělaly autogramiády.
U sportu jsi zůstal, protože se věnuješ sportovnímu marketingu. Jak ses dostal ke krasobruslení?
V roce 2016 jsem se dostal k Mistrovství Evropy v krasobruslení, protože jim vypadl marketér, který by pomohl s produkcí kampaně. Tak jsem se k tomu dostal. Do toho se přidala spousta úkolů. Skončilo Mistrovství Evropy, ale zůstávali jsme v kontaktu. Mně zajímalo, jak Český krasobruslařský svaz pracuje marketingově dál. Zjistil jsem, že moc ne. Připravil jsem koncept, jak by to mohlo fungovat a od ledna 2018 komunikujeme i za Český krasobruslařský svaz.
Teď se chystá nějaká akce?
Právě tvoříme kampaň na světové Juniorské gran prix v Ostravě. Bude to mít parametry světové krasobruslařské akce.
V reklamní agentuře jsi na pozici výkonného ředitele?
S majitelem jsme se dohodli, že převezmu vedení. Teď to vedu tři roky, ale za spolupráce s bývalým majitelem. V prvních třech letech jsem si reklamu prohlédl z produkční stránky. Je fajn si vyzkoušet tu „manuální“ práci. Sehnat práci pro lidi, řešit mzdové, účetní a pesonální věci.
Ty jsi ale zorganizoval i akci, která souvisela s hračkami.
Pořád jsem přemýšlel, co dál. Bylo to v době krize, v roce 2009. Řekl jsem si, že zkusíme najít něco, kdy nebudeme závislí na klientech, tak mě napadl veletrh. Udělali jsme první ročník a pak ještě dalších pět.
Dostal ses k Business for breakfast a koupil jsi franšízu na celou Ostravu.
Ano. Majitelem franšízy jsem čtvrtým rokem.
Jak ti tvé zkušenosti pomohly k tomu, že jsi koupil franšízu?
Věděl jsem, že je to způsob, jak být na sto procent svým pánem. Své dovednosti jsem použil i během budování franšízy. Přebíral jsem to se třemi kluby a třiceti členy, v současnosti jsme na šesti klubech a sedmdesáti lidech. Každý den snídám s někým jiným a to je podobné, jako ve škole. Člověk musí rychle reagovat na změnu kolektivu. Každý klub je jiný, je tam jiná atmosféra.
Kdybys měl vypíchnout hlavní pointu Business for breakfast, jaká by to byla?
Spolupráce, inspirace, nepřeberné množství možností. Stačí jen otevřít hlavu a jít vstříc novým možnostem.
Celý rozhovor najdete na našem webu
businesstalk.cz/rozhovory/petr-juricek/