Nové rozhovory
Nábor obchodníků do Call Centra
Energie, nadšení a zápal pro věc. To přesně jsme cítili u rozhovoru s Martinem Horákem. Martin je HR Specialista ve společnosti Ušetřeno.cz a jeho hlavní doménou je nábor nových obchodníků do call centra.
👉 Jak se podle tebe změnil pracovní trh s obchodníky v České republice a jaký bude další vývoj? Tohle se hodně odvíjí od historie naší země, kdy k nám po sametové revoluci dorazila spousta věcí, které tu do té doby nebyla. Lidé to rádi přijímali a obchod nebyl tak složitý jako dneska. Dnes je obchod mnohem těžší i díky tomu, že je tu velká konkurence ze zahraničí a také proto, že lidé chtějí za málo peněz hodně muziky. Proto toto povolání není tak lukrativní jako dřív a kandidátů ubývá.
👉 Obchod není lehká disciplína, natož v call-centru. Na co jste vsadili vy u vás ve firmě? Většina firem hledá již zajeté obchodníky a to je jejich hlavní problém. Pokud je obchodník již hotový, chce více peněz, které ale nejsou podložené jeho výkonem. My jsme se rozhodli jít jinou cestou – zaměřujeme se na nováčky na trhu. Jsou to často čerství absolventi bez předchozích pracovních zkušeností. Takovým lidem chceme dávat šanci a vše je postupně naučit, zaškolit je, rozvíjet je a to je za mě ta správná cesta. Zároveň je to jednodušší než několik měsíců hledat zajetého obchodníka, který chce ale hodně peněz na začátek.
V Ušetřeno.cz mají i skvěle vypracovaný systém, kde své budoucí obchodníky zaškolí během pár měsíců. A jak je to u vás ve firmě? Dáváte přednost nováčkům nebo raději někoho, kdo už svému řemeslu rozumí?