Rozhovory
Martina Šauerová – Kariérní stránky
Proč mít kariérní stránky vaší firmy? Jak dlouho trvá budování takových stránek a co vše je k tomu třeba? Proč mohou stránky pomoci zlepšit image vaší společnosti?
👉 Proč se ve Webnode zrovna v dnešní době, kdy vládnou světu sociální sítě, rozhodli znovu redesignovat jejich kariérní stránky?
Kandidáti raději hledají informace z více zdrojů. Jistou roli také hrála transparentnost vůči našim zájemcům, abychom dali vědět, jak to u nás vypadá, jaká u nás panuje atmosféra a co můžou kandidáti očekávat, když přijdou na pohovor. Co se týká redesignu, je potřeba aktualizovat informace, aby bylo vidět, že ta firma žije. Po dvou letech jsme se rozhodli je znovu aktualizovat, přidat nové sekce nejčastějších otázek, představili jsme management firmy formou neformálního videa, aby nás lidé mohli lépe poznat.
👉 Odkud jste čerpali informace i inspiraci?
Určitě jsme se ptali přímo lidí z firmy co se jim líbí nebo co by oni sami přidali. Zároveň jsme se doptávali na to, jestli kariérní stránky ukazují pravdu, jaký Webnode v dnešní době je. Samozřejmě jsme si dělali research trhu, kde jsme se koukali na konkurenci, abychom věděli, jaké stránky mají ostatní firmy. Hodně jsme se dozvěděli od lidí na pohovorech. Protože se jich ptáme, jestli na ty kariérní stránky jdou, jestli tam našli dostatek informací nebo je tam něco, co jim chybí. Na základě toho jsme získali spoustu informací.
👉 Jak se vám daří přilákat lidi právě na ty kariérní stránky?
Do každého inzerátu na portálech přikládáme odkaz na naše kariérní stránky a snažíme se tam říct našim kandidátům, že se těšíme, až je pozveme do nebe, což je zasedačka s doménou prácevnebi.cz. nebo se snažíme ty příspěvky propagovat na Instagramu nebo LinkedInu – ale ne placenou formou, ale přesdílíme volnou pozici a to i naši zaměstnanci díky referral programu. Dalším bodem je určitě přihlášení do recruitment academy, kam jsme se přihlásili minulý rok
👉 Jak dlouho trvá takový redesign karierních stránek a co na něm bylo nejtěžší?
Odhadem tak půl roku. Nyní už pracujeme v pořadí na druhém. Nejtěžší byla finalizace projektu, například odladit všechny texty, zkontrolovat všechny odkazy a hlavně udržovat stránky i informace aktuální. Já jsem za sebou měla skvělý tým, díky kterému byla práce poměrně snadná.
👉 Když bych byl ve firmě, která teprve chce vybudovat kariérní stránky, na co vše musím myslet?
Asi nejdůležitější je, zamyslet se nad doménou. Jestli ta firma chce, aby se aby se kariérní stránky jmenovaly klasicky pracevewebnode.cz nebo jít jinou cestou. My jsme se rozhodli udělat doménu zajímavou a rozhodli jsme se právě pro prácevnebi.cz. Souvisí to právě s naší zasedačkou v nebi, souvisí to s terasou, která je v 5. patře a je tam výhled na celé Brno. A další cíl je to, že se snažíme, aby se u nás lidem pracovalo hezky – jako v nebi. Dalším bodem je důležité si určit na koho cílíme a co je důležité pro naše kandidáty. Kdo a kolik lidí pracuje na takových kariérních stránkách? Jak často je třeba oživovat takový web? Co plánujete do budoucna? Jaké jsou nové trendy z Vašeho pohledu? Jsou lepší fotky a videa nebo texty?