Marta Nováková: Z prodavačky v prioru majitelkou firmy se stomilionovým obratem
Byla jste v pořadu Den D. Poradila byste nám, do čeho investovat?
Do toho, čemu věříte. Investice může být v různých oblastech. A když tomu rozumíte, je to vysoká přidaná hodnota.
Vzpomněla byste si na největší šílenost, kterou jste v rámci vysílání Dne D zažila?
Největší šílenost byla nabídka investice do cestovky pro plyšáky. Ten hošík, co s tím přišel, tu investici dostal. Tam se ukázalo, že není možné si s byznysem hrát. Hoch měl nějaké webovky, aby to nějak vypadalo. Zainvestoval tam i Tomio Okamura, který zrovna dával nějaký rozhovor pro CNN. V tom rozhovoru cestovku pro plyšáky představil a uvedl tam ty webové stránky, což byl tedy obrovský průšvih. Aplikace byla špatná, server to nezvládal, nebylo vyřešeno placení a spousta dalších věcí. Z toho, co mohl být skvělý byznys, nebylo nic. Byť tedy byznys s něčím, s čím já bych osobně nikdy nemohla obchodovat. Pro mě je to něco na hranici morálky, kdy bychom těm lidem měli pomoci jinak a ne tím, že podporujeme takovou zvrácenou zábavu. Asi se na mně bude někdo zlobit, ale nemyslím si, že je v pořádku, když má někdo plyšáka místo živého tvora. Posílat ho na dovolenou, a tak dál … člověku chybí společnost a tímto si ji nahrazuje. Pravda ale je, že byznysová myšlenka byla skvělá, nebyla dobře připravená, ale hluboce podceněná a na základě toho to celé spadlo, ztratilo důvěru zákazníků, kteří do toho teoreticky chtěli jít.
Máme za sebou desáté setkání. Vy jste byla jedním z hostů. Jak byste ho zhodnotila?
Musím říci, že pan Klein byl úžasný. Je skvělé, že nevybíráte jen lidi z byznysu, ale takové, kteří pracují i ve veřejné správě a dělají tu práci se srdcem a moc dobře a měli by být vzory. A to je právě pro mě neuvěřitelný zážitek.
Pan Klein tady byl před vámi a je to opravdu nádherný příběh. Rád bych se vás zeptal: představte si, že je mi dvacet let. Bylo by něco, co byste mi doporučila v rámci mého budoucího směřování?
Věřte sám sobě, věřte, že v životě nic není zadarmo. Počítejte s tím, že když chcete něčeho dosáhnout, musíte tvrdě pracovat a mnohé obětovat – času a peněz. Čas je to klíčové, s čím obchodujete. Život je trošku jiný a myslím si, že Česká republika má takové výsledky právě proto, že její lidé nepracují osm hodin denně.
V okamžiku, kdy se vám vaše hobby stane byznysem, pak to bude dobře a bude vás to bavit.