Spoj se s námi

Jirka Till: Od prezidenta, přes předsedu až k podnikání

Rozhovory

Jirka Till: Od prezidenta, přes předsedu až k podnikání

Jirka Till: Od prezidenta, přes předsedu až k podnikání

V pozvánce jsem tě nazval mladý youtuber, politik a showman. Jak by ses představil ty?
Nejraději showman, ale to mě moc necharakterizuje. Snažím se řešit osobní rozvoj a zároveň to chci dělat vtipně. Byl jsem ale také aktivně zapojen do politiky. Minulou sobotu jsem předal žezlo vedení mládežnické organizace politické strany a tím skončila má veřejná angažovanost v politice. Nyní se chci vydat cestou PR a politiku neřešit.

Jak se člověk  dostane do politiky?
Před dvěma a půl lety jsem se přestěhoval zpátky z Prahy, kde jsem byl rok. Oslovil mě známý, zda by mě nezajímala politika. Přišla myšlenka, že každá strana má mládežnickou organizaci a ANO, že by ji měla mít taky. Dostal jsem schválení organizaci budovat, až jsem stanul v čele Moravskoslezské organizace.

Vím, že jsi byl i v organizaci AIESEC. Je tam nějaké pojítko?
Určitě, jsou tam mladí lidé. Ale AIESEC s politikou nemá nic společného. Tam jsem získal nejvíce zkušeností s vedením mladých lidí. Obojí je dobrovolnická organizace. AIESEC byl dobrý v tom, že jsem si tam mohl vyzkoušet různé činnosti. Domlouval jsem například zahraniční stáže. Získal jsem reálné zkušenosti, které tě ve škole nenaučí. Nakonec jsem se stal prezidentem AIESEC v České republice a zároveň předsedou AIESEC ve střední a východní Evropě.

Na vysoké škole děláš mentora. Co to znamená? Uplatňuješ tam zkušenosti, které jsi nasbíral?
Organizace na vysoké škole má všechny funkce na jeden rok a pak se to předává nováčkům. Získáš zkušenosti, zjistíš, jak to máš dělat a musíš pryč. Já se jim nyní snažím pomoci, využívám své zkušenosti z obou organizací. Z PR vím zase o něco víc a můžu poskytnout i tuto zkušenost.

Vidíš mezi těmito lidmi nějaké zajímavé příběhy?
Vidím to, že pokrok je velký. Dnes desetiletí kluci „válí“ na mobilu bomby, dělaj videa, navíc v angličtině. Já v deseti letech něco takového nedělal. Na mladé se nebere takový zřetel, jaký by měl.

Vidím změnu i v marketingu. Kdysi to byla televize, dnes může vysílat kde kdo. Ti, kdo nyní vysílají informace, už není televize, ale společnost. A to znamená změny v marketingových přístupech.
Já bych tě doplnil. V Americe ukázali poměr peněz, které firmy vkládají do reklam. A velmi se to proměňuje. Televize a on-line se vyměňují. Nyní může kdokoliv přijít a stát se úspěšným.

Jak dlouho ti trvala cesta od nápadu k prvnímu videu youtubera?
Rok, možná i déle. Našel jsem kurz, americkou miniakademii. Tu Ameriku jsem z části přivedl sem.  Otázka byla – na  co to budu natáčet? Koupil jsem si dobrou kameru. Ale zpětně si říkám, že to bylo zbytečné, že mi stačil smart telefon a malý stativ. Každý úspěšný youtuber ti řekne, kašlete na drahé vybavení.

Koho máš jako inspiraci ty?
Jeden z mých oblíbených autorů je Richard Branson. Líbí se mi český motivátor Ivo Toman. Jeho příběh je perfektní a celou svou kariéru postavil na tom, že má touretův syndrom.

S Jirkou jsme se potkali, protože jsem viděl jeho videa.  Chtěl  jsem s ním jít na kávu, protože mám businesstalk. On mi představil svou vizi svého kanálu a tam jsme se na mnohých věcech shodli. Udělali jsme myšlenku a já předávám Jirkovi slovo.
Je to poměrně jednoduchá záležitost. Dnes máme na internetu spoustu pořadů, ale stále tady chybí něco ohledně byznysu. Moderovat ho budu já.

Jaký by byl ten základní rozdíl?
Zval bych si mladé ambiciozní lidi, kteří začínají. U Tebe budou vystupovat lidé už úspěšní. Už jsem si nějaké hosty pozval. I vy nám můžete napsat své tipy. A do dvou týdnů to může být!

Pozn. Red. A do dvou týdnů to opravdu bylo 🙂

Celý rozhovor najdete na na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/jirka-till/

 

Mediální portál BusinessTalk. Rozhovory s inspirativními lidmi z mnoha různých oblastí. Inspirativní příběhy, ale také odborné "oborové" informace.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru