Rozhovory
Martin Fober – Vzdělávání obchodníků
Víte, kolik investujete do vzdělávání a rozvoje vašich zaměstnanců? Jsou to vysoká čísla? A jak je to na lidech vidět? Nejen o tom jsme si povídali s Manažerem vzdělávání – Martinem Foberem z Ušetřeno.cz. Martin vede ve firmě vzdělávání obchodníků.
👉 Proč vzděláváte a rozvíjíte obchodníky už od prvního dne kdy k vám nastoupí?
U nás ve firmě se nám dlouhodobě osvědčil fakt, že raději budeme pracovat s nadšeným amatérem než s nuděným profesionálem. Sami rádi přijímáme i lidi mimo obor – čerstvě po škole nebo z jiných oborů. Je pro nás zásadní, aby ten člověk CHTĚL. Chtěl se vzdělávat, zlepšovat se a něco v životě dokázat právě v rámci obchodu. To je pro nás rozhodující faktor a zároveň máme zkušenost, že právě tihle lidé jsou pak v našem oboru úspěšní. Proto s nimi pracujeme od začátku po dobu prvních několika měsíců velmi intenzivně. Samozřejmě potom i dále jako s hotovými obchodníky.
👉 Jak probíhá školení s lidmi, kteří jsou na úplném začátku své kariéry obchodníka v call centru?
Velmi dobře si uvědomuje to, že když přijde úplný nováček do obchodní sféry, tak ho to první řadě musí bavit a musí se mu u nás líbit. Když přijde první den domů a řekne si, že se mu u nás nelíbilo, tak motivace přijít následující den, jen prakticky minimální. Tomu jsou právě přizpůsobeny ty první dva dny, kdy si představujeme firmu a know-how naší společnosti. Tohle školení mám na starosti já a pak následně rozvojovým způsobem děláme nováčka postupnými kroky obchodníkem.
👉 Jak si mám takové intenzivní školení představit? Zavřete se na týden a je to taková „nalejvárna“?
Nene, i když by to bylo samozřejmě velmi jednoduché, to do všech lidí nalít hned ze startu. Ale obchod je sám o sobě velmi složitý a musíme se naučit jednotlivé části postupně. Vezmeme si obchodníka a pracujeme s ním na jednom skillu a když to ten obchodník umí, tak to posouváme teprve dál. Vzít nováčka a předat mu know-how v několika dnech by nebylo efektivní, protože by toho na něj bylo hodně. Nejdřív ho naučíme, jak se se zákazníkem uvítat, zjistit jeho potřeby, správně prezentovat služby a produkty, které prodává. Co mají v Ušetřeno.cz za další tipy, které jim fungují? Jak s obchodníky pracují dál? To vše se dozvíte v našem rozhovoru.
Na rozhovor se můžete podívat zde: BusinessTalk – Martin Fober – Vzdělávání obchodníků