Nové rozhovory
Jak na Interim HR management
V tomto díle si Martin povídal s Honzou Lazarem o krizovém managementu, nebo také Interim managementu. Honza se v oblasti HR pohybuje přes 20 let a prošel různými pozicemi i firmami – od těch IT, potravinářských, strojních až po ty výrobní. Dnes se věnuje jen Interim HR managementu.
Sám o sobě říká, že je taková „holka pro všechno“, Superman nebo také Ferda Mravenec, práce všeho druhu.
👉 V jakém případě se firma domluví na spolupráci s Interim HR managerem místo klasického HR managera?
Většinou to je ve chvíli, když má firma nějaký problém. Ten problém hned nemusí znamenat ukončování nebo něco podobného, ale může jít o nedostatek kapacity. Nejčastěji se jedná o tyto 3 případy, kdy se na mě firmy obracejí:
✔️ DOČASNÝ VÝKON HR POZIC – někdo jim vypadne nebo s někým rychle ukončili spolupráci a potřebují, aby někdo efektivně zastal jejich práci a nestrávil 3 měsíce zapracováním.
✔️ DOČASNÉ POSÍLENÍ HR – firma nemá kapacity. Já sám jsem spolupracoval s firmou, kde se docházelo k vysokému náboru lidí a na druhé straně k vysokému propouštění. Mluvím těch o cca 400 lidech měsíčně, kteří nastoupili a 400 lidí měsíčně, kteří firmu opustili. Agenda samozřejmě byla náročná a už nezbývali kapacity na další HR procesy.
✔️ PŘÍNOS KNOW-HOW – společnost je ve stádiu přerodu nebo ve stádiu růstu, případně při vzniku nových projektů.